jorine.reismee.nl

Mmm, heerlijk slapen in een tentje bij de oceaan.

Tijd om terug te bladeren in mn dagboek en jullie mee te laten genieten van de dingen die ik hier in Sierra Leone meemaak.

Deze week heb ik op de middelbare school ook een les geobserveerd, leuk om te zien hoe dat hier gaat. Aangezien Lydia daar haar onderzoek doet, komen we er wel 3 keer per week, maar nu heb ik daar een lesje geobserveerd, pfff, die leerlingen hier zijn zo ontzettend passief tijdens een les. Ze zeggen echt ongeveer niks en zitten een beetje voor zich uit te staren.. Groot verschil dus met de middelbare school in Nederland.. Haha, komt misschien door de warmte;)

Afgelopen week ben ik weer 3 dagen naar scholen geweest. En het begint al lekker op te schieten met de interviews die ik hier moet doen. Maar er blijft voorlopig nog genoeg over om te verslaan. Vervelen hoef ik me dus niet;). De scholen werken hier nu ook naar de kerstvakantie toe en beginnen overal met testen af te nemen, observeren heeft dan niet heel veel zin. En ook hier komen ze al lekker in de kerststemming want onderweg horen we geregeld kerstmuziek en hier in huis hebben ze er al goed zin in. Ik ben benieuwd hoe we het gaan vieren!

Donderdag avond zijn we hier nog naar de kerk geweest. Het was dit keer alleen een live uitzending van een dienst in Nigeria. Tijdens de dienst viel wel ongeveer de helft van de tijd internet uit, maar alle mensen bleven gewoon rustig zitten & wanneer het onder het zingen was, bleven ze gerust doorzingen.

Vrijdag middag zijn we naar Bureh beach gegaan. Een strand waar we nog niet geweest waren en wat wat verder van het huis ligt. We hebben hier een nacht geslapen, wat wel weer een nieuwe ervaring was. Toen we er aankwamen, werd ons al verteld dat we in een tentje konden slapen. Nou ja prima.. Maar toen we vervolgens vroegen waar iets van een wc was, werd een beetje vaag richting het bos gewezen. Mm,, bij Bureh beach kennen ze schijnbaar geen sanitaire voorzieningen. ’s Avonds werd het in de open lucht douchen, er werd even een emmertje water voor ons gehaald en achter een hutje wat daar stond neergezet. Maar dat was nog niet het hele plaatje, nadat we ’s avonds heerlijk bij het kampvuur hadden gezeten en onze tent in wilden gaan, kwamen we erachter dat er een matras lag van ongeveer 1.5 keer een normale matras.. Die mochten we dus met z’n drieën gaan delen. Toen we onze draai gevonden hadden en wilden gaan slapen, ben ik volgens mij nog wel 10 keer overeind gevlogen, iedere keer voelde ik wat kriebelen. Ben je bijna in slaap, voel je weer wat over je gezicht lopen.. Niet relax;). Na een paar uur op die manier in slaap proberen te komen, hebben we onze zaklamp maar aangedaan en zijn we eens gaan kijken welke beesten het nou waren, aangezien we er allemaal niet van konden slapen.. Na een goede zoektocht door onze tent hebben we toen 2 grote rode mieren gedood en een kleine spin..! Daarna heb ik nog wel een paar uurtjes redelijk lekker geslapen, met het geluid van de oceaan (die 10 meter bij onze tent vandaan was) op de achtergrond. ’s Ochtends was het niet wassen in een badkamer, met stromend water maar door je bed uit te rollen en een duik te nemen in de oceaan. Heerlijk verfrissend. Verder hebben we ons verder de dag heerlijk aan het strand vermaakt. ’s Middags kwam onze taxichauffeur ons weer netjes ophalen en heeft die ons weer thuisgebracht. Thuisgekomen stond het eten al weer op ons te wachten en was mn bedje heerlijk verschoond. Verder kwamen we tot de ontdekking dat de stroom het ook eindelijk weer doet, na ongeveer 3 weken. Dat wordt vannacht weer lekker slapen met de waaier aan! Als we hier geen stroom hebben, doen we de generator ’s avonds een poosje aan, zodat we dan wel licht hebben en even alles op kunnen laden, vandaar dat ik jullie in die tijd dus wel op de hoogte kon houden.

Toen ik vanmiddag thuiskwam lag ook mn jurk op me te wachten die speciaal voor een dienst in de kerk is. Haha, echt een jurk wat al die Afrikaanse vrouwen hier in de kerk dragen. Verder heb ik vandaag nog een Afrikaanse pyjamabroek gekocht,, tenminste, dat is waar ik hem voor wil gebruiken..Ik zal ze beide binnenkort op de foto zetten.. Ik begin me hoe langer hoe meer aan te passen, zoals jullie kunnen lezen;).

Heel veel liefs vanuit Sierra Leone.

Reacties

Reacties

Jacolien

Leuk verhaal weer! :)
Super ook om te lezen dat 't met je interviews lekker op begint te schieten. Bespaart je lekker wat stress. ;-)
Fijne zondag morgen en geniet van alles enne.. tot horens! May God bless you!
Love!

Inge

Mooi verhaal weer Jor. Belevenissen genoeg.
Knus nachtje gehad op die krappe matras zeker, vast niet koud gehad haha. Hier is t wel koud, maar das de bedoeling ook he?!
Jodelahitieieieie!!!!

Inge

He Jorine,

Leuk zeg om je verhalen te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven van wat je allemaal doet daar. Jij bent ook al weer een tijdje weg zeg... Nou heel veel succes nog en een hele mooie en fijne tijd daar nog;)

Liefs Inge

Nienke

Heey Jorine. Leuk die foto's hoor! Het ziet er ook allemaal wel kleurrijk uit die kleding:P je kan het hebben;)
en de nachten doorbrengen op het strand komt mij ook wel bekend voor...die beesten krijg je er helaas bij! hihi
benieuwd weer naar je volgende belevenissen! xxx

Elisabeth

Hee Jorien!

Wat een leuk verhaal! Brr, rode mieren en spinnen, zonder stroom enz... Wat een belevenissen allemaal!
Het ga je goed hoor en succes met alles rondom de afronding van je scriptie! Ik ben benieuwd naar je mooie foto's, die zijn altijd weer leuk om te bekijken, zelfs mijn ouders moeten ze dan even bewonderen...;-)

Liefs,
Elisabeth

Hennie

Ha Jorine, we zien dat je er erg van geniet buiten de beestjes om. Ga je thuis ook een keer zo koken dan komen wij wel eten? Het ga je goed verder en nog een fijne tijd.

groetjes tante Hennie en ome Martien xx

Nelleke

Haha ik vind je wel flink hoor, jij gaat straks echt een ongelovelijke cultuurschock krijgen denk ik;)

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!