jorine.reismee.nl

Aankomst Sierra Leone en eerste indrukken

Mmm, na een heerlijk nacht slapen heb ik vandaag weer wat energie, dus vandaar maar gelijk een berichtje om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen van hier.

Gisteren vroeg in de morgen kwamen we aan op het vliegveld in Sierra Leone. Toen we daar aankwamen werden we gelijk de vip kamer ingestopt en moesten we onze paspoorten afgeven. Een man die ik in het vliegveld had gesproken, regelde dit voor ons, aangezien hij wel contacten daar had. De vrouw die onze paspoorten meenam bleef vervolgens de hele tijd bij ons op het vliegveld en hielp ons bij alles.

Daarna werden we opgehaald door iemand van de organisatie, die had zich maar een kwartiertje verslapen, dus lang hoefden we niet te wachten.;) Hij bracht ons naar de boot, maar die ging pas om 8 uur,we moesten daarom eerst nog iets van een uur in de auto wachten. Daarna gingen wij en de auto op de boot en die bracht ons na ongeveer 45 minuten in Freetown.

Vandaar gingen we weer verder met de auto, dwars door de stad heen. De stad is ontzettend arm en het verkeer is een en al chaos. Maar we hadden een goede driver, dus die kon ons prima brengen waar we naartoe moesten. Na ik denk meer dan een uur gehobbeld te hebben in de auto kwamen aan bij ons huisje. We slapen in huis bij onze contactpersoon, een hartstikke lieve vrouw. De mensen hier in huis zijn heerlijk gastvrij.:)

Na onze koffers op onze kamers gelegd te hebben, kregen we ons ontbijt en lunch. Helaas ging het ons gisteren niet meer lukken om naar de kerk te gaan, omdat ze die hier 's ochtends hebben. We waren alle drie behoorlijk brak van de reis, maar het leek ons niet wat om naar bed te gaan, aangezien je dan 's nachts weer niet lekker slaapt en je daardoor alleen maar uit je ritme raakt. Daarom zijn we 's middags naar het strand gegaan en konden we daar heerlijk wat rust nemen.

Toen we daarna terugkwamen verlangde ik wel naar een douche. Helaas was het water er hier af, maar niet getreurd, we konden ons wel douchen, door gewoon emmers water over je heen te gooien.;)

Nadat ik 's avonds nog een boterham met pindakaas gegeten had en een kopje thee dronk ben ik heerlijk mn bed ingekropen. Letterlijk inkruipen, onder de klamboe;).

Vanmorgen werd ik wakker van een douche, want ik had mijn raam lekker openstaan, maar het kan hier zo nu en dan ineens ontzettend hard regenen, dat water kwam dus door mijn raam op mij.

Vandaag heb ik hier nog een dagje vrij en morgen hoop ik naar een basis of middelbare school te gaan.

Lieve groetjes vanuit Sierra Leone. Xx

Thessa

Heey Jorine,

Kijk dat klinkt allemaal al heel spannend. Ben blij dat je goed aangekomen bent. En dat je een goed plekje heb om te wonen. En ook dat jullie een lieve vriendelijk gastvrouw hebben:)
Maar ga lekker genieten daar meis. Ook succes morgen op school.
Ik sprak gister nog iemand die daar ook in die stad heeft gewoond. Maar die daar vandaan moest vluchten.

Hey meis wens je veel succes!

Kussie Thessa

Annemarie

Hello... WOuwie.. Dit klinkt nice!! Jullie zijn er al heerlijk! Ik zit nog hier in het koude Holland, maar morgen hopen we aan onze reis te beginnen. Heerlijk om je verhaal te lezen!!! Geniet er lekker van!!
Veel succes!!!!!

Liefde

Emma

Hi, even though I don't understand what you are writing about. I hope that everythig is Ok with you. Knowing that God is by your side. My prayers will also be with you.

Niels

Hey sister!
Leuk om je verhaal te lezen!
Fijn dat je goed bent aangekomen en ik krijg de indruk dat je goed opgevangen wordt! Volgens mij pak je de gebruiken daar al vlot op als je de 1e dag al met emmers water staat te douchen. Warm water is er ook zeker nog niet uitgevonden? Ben erg benieuwd naar de eerste foto's. Kus Niels

kim

gelijk ondergedompeld worden in een nieuwe cultuur met allemaal nieuwe mensen, intensief, maar ook leuk. x kim

Elisabeth

Ha meid,

Wat leuk zeg, zo'n berichtje over jezelf en hoe je bent aangekomen. Fijn dat je reis zo voorspoedig gegaan is. En het is ook dubbelfijn dat de gastvrouw een aardig mensje is.
Het zal vast even wennen zijn aan de nieuwe mensen, dingen, cultuur. Maar het gaat je vast en zeker lukken.

Elisabeth

Marina Bogaard

Ha Jorine,

Wat fijn dat je veilig bent aangekomen joh! Ben benieuwd hoe je het daar gaat hebben! Super leuk om je zo te kunnen volgen!

Veel succes met alles en Gods zegen & nabijheid toegewenst!

Marina

Nienke

Wow Jorine!
Wat een indrukken gelijk. Gelukkig ben je goed aangekomen en heb je al beetj bij kunnen komen van de reis. Ben benieuwd hoe je het op de scholen daar vindt! Veel succes en plezier daar!
Xxx Nienke

Eline van Dijk

Hee Jorine,

Fijn dat je er bent!

Leuk al je verhalen. Ondergedompeld in de cultuur, het dagelijks leven en in het water. ;-)

Geniet er lekker van!

Eline

Inge

Ha lieve Jor,

Cultuurshock of niet?
Ben blij dat je goed aangekomen bent!
Hoop dat je er een enorm gave tijd zult hebben...en geniet van alle mooie ervaringen (ook die als je al emmertjes water scheppend je aan het douchen bent).

Dikke kus,

Inge

Pa

Hoi Jorine,

Leuk hoor al die ervaringen. Vooral die luxe sanitaire voorzieningen die je kunt gebruiken. Als je straks in Nederland bent zul je vast die emmers water missen... Heb je al contacten gehad op school en leuke dingen gedaan met de kinderen?

Fijne tijd gewenst.

opa en oma de Goffau

Hallo Jorine,
Wat leuk dat we je kunnen volgen via je berichtjes.
Je bent wel ver weg maar hopen je zo te kunnen volgen.
We hebben je berichtje kunnen lezen dat je goed aangekomen bent. groetjes.

corjan en margriet

Ha Jorine,
Fijn dat je goed aangekomen bent.
Het zal zeker wennen zijn al de cultuur verschillen maar dat gaat je vast wel lukken. Dat broodje pindakaas zal wel dubbel lekker gesmaakt hebben.

Een hele goede tijd !